David Grosman
Konj ulazi u bar
Čuveni izraelski stend-ap komičar pleni pažnju i stiče slavu gde god se pojavi sa svojim zaraznim humorom, duhovitim opaskama, nezaboravnim šalama i oštrim satirama.
Jedne večeri Grosmanov junak na nastup poziva svog prijatelja iz detinjstva, kasnijeg čuvenog sudiju, jer želi da svima ispriča priču svog života i da sa svima podeli jednu traumu.
I tako se to veče pretvara u uzbudljivu povest jednog ličnog života, jedne porodice i, na kraju, čitave jedne zemlje, sa svim sadržajima koje podrazumeva i sa svim izazovima koje u modernom trenutku nosi.
Grosman je napisao veliku i neodoljivu knjigu, retko toplu i ljudsku priču. Ova knjiga privlači i ne ostavlja ravnodušnim kako svojom nasmejanom stranom, punom duhovitih obrta i najčistijeg humora, tako i moćnom pričom o nesvakidašnjem čoveku koji je zasmejao celu zemlju, a sam se nikada nije smejao do kraja i od srca.
Mirjana Bobić Mojsilović
Muška azbuka
Druga strana priče.
Ako ste voleli Azbuku mog života, obožavaćete roman Muška azbuka.
"Ali, sada mi se stezalo grlo. Uznemiren sam kao nikada, i ovo mi nije trebalo. Pomislio sam, ponovo, bolje je da budem pizda, kakvom me verovatno ionako smatra, najlakše je biti pizda, život je ionako jedna niska pizdunstava uglavnom, bolje bi bilo da nas oboje poštedim sranja, emotivnih ispada, stida. Izbegneš krivicu, to valjda svako radi? Nije li život ponekad, kad se sve ogoli, samo to? Izbegavanje krivice? Jednostavno, organizuješ sebi život tako da bude što manje komplikacija.
S, kao seks, kao sinoć, kao sutra, kao smrt, kao suze.
S, sjebao sam nam živote, svima."
Roman za sve ostavljene i za one koji ostavljaju. Za prevarene i one koji varaju. Roman o braku, ljubavi, izdaji, kukavičluku, strahu, mržnji i kolebanju.
Tomas Pinčon
Probna faza
„Neophodan roman, delo na koji je istorija književnosti čekala.“ Slate.com
Godina je 2001. u Njujorku, Gugl još nije izašao na berzu, Majkrosoft je oličenje Carstva zla, Silicijumska aleja je grad duhova. Možda u igri nema toliko novca koliko je bilo na vrhuncu tehnološke groznice, ali svejedno ne manjka prevaranata koji žele da ugrabe deo onoga što je preostalo.
Maksina Tarnou drži malu agenciju za istraživanje prevara na Menhetnu. Sledi sopstvena pravila – u torbici nosi beretu, posluje sa ološem, hakuje tuđe račune u banci. Inače, ona je jedna prosečna zaposlena majka – ima dva sina u osnovnoj školi, mori je večito pitanje hoće li se pomiriti sa bivšim mužem, živi u pristojnom delu grada – sve dok ne počne da se bavi finansijama jedne velike firme za računarsku bezbednost.
Uskoro će imati posla sa krijumčarem droge u art deko gliseru, profesionalnim „nosom“ koga opseda pitanje Hitlerovog afteršejva, neoliberalnim egzekutorom u elegantnoj obući, kao i sa ruskom mafijom i raznovrsnim blogerima, hakerima, mešetarima i hohštaplerima. Ništa, naravno, nije slučajnost.
Uz povremene izlete u darknet i na Long Ajland, Tomas Pinčon nam daje istorijsku romansu o Njujorku u ranim danima interneta, ne tako davno u prošlosti, ali svetlosnim godinama daleko od ovoga gde smo danas stigli.
„Remek-delo o američkoj paranoji neposredno pre i posle 11. septembra.“ Las Vegas Weekly
„Potpuno genijalno delo.“ Washington Post
Haruki Murakami
Ubistvo Komtura - I deo
"Ako imate želju da počnete da čitate Murakamijeva dela, najbolje krenite od ove knjige." Asahi šimbun
Već je u ovom prvom delu romana jasno da je Murakami u Ubistvu Komtura uspeo da objedini gotovo sve glavne i prepoznatljive osobenosti svog pisanja uz duboke, slojevite i dalekovide opservacije o savremenom svetu.
Glavni junak je slikar, portretista na glasu, koji se posle razvoda povlači u vikendicu svog druga čiji je otac poznati slikar starije generacije. Jednog dana na tavanu pronalazi skrivenu sliku "Ubistvo Komtura", koja u tradicionalnom japanskom stilu prikazuje istoimenu scenu iz Mocartove opere Don Đovani. Njegov izolovan život u divljini biće od tog trenutka ispunjen brojnim misterijama, nesvakidašnjim susretima i čudesnim otkrićima.
Ovo je knjiga o vremenu – o naporu glavnog junaka da "dovede vreme na svoju stranu" u nameri da ono "postane njegov saveznik" – i o istini, odnosno o nemogućnosti da tragamo za istinom, jer je danas "istina predstava, a predstava je istina".
Možda ipak najznačajnije – ovo je knjiga o stvaranju i razumevanju umetničkog dela, o davanju i primanju, o razmeni. Pitanje za umetnike – Ima li umetničkog dela ako se "čuvamo u stvaranju"? A poruka za uživaoce umetnosti – "skrivena značenja i metafore ne treba objašnjavati rečima. Treba ih shvatiti". Da dodamo – treba se prepustiti. To upravo traži od čitaoca ovaj roman.
"Murakamijev novi roman je opčinjavajući." Algemajne cajtung
Pol Biti
Prodana duša
Rođen u Dikensu na južnoj periferiji Los Anđelesa, narator Prodane duše provodi svoje detinjstvo kao subjekt očevih psiholoških studija rase. Rečeno mu je da će očev rad biti krunisan studijom koja će rešiti njihove fi nansijske probleme. Ali kada mu ubiju oca, saznaje da ni beležaka, a kamoli studije, nikad nije ni bilo. Nešto siće za sahranu bilo je sve što je iza oca ostalo. Povrh toga, Dikens je izbrisan sa mape da ne bi više sramotio Kaliforniju. Očajan zbog toga, narator se odlučuje na radikalne, nečuvene poteze da bi ispravio nepravdu: vraća ropstvo i segregira lokalnu srednju školu, što ga dovodi pred Vrhovni sud.Napisana prepoznatljivim, apsurdističkim stilom, Prodana duša je izvrsno delo i izuzetna kritika našeg vremena; mračna i duhovita satira o rasizmu u Americi koja istovremeno izaziva smeh i upućuje na duboko promišljanje."... 'Urlik' na nedodirljivost rasnih debata u Americi... žestoka, duhovita i duboka knjiga... Biti igra sa velikim ulogom... i pobeđuje. Njegova izvrsna, predivna i neobično dirljiva knjiga baca senku na sve predstave 'ispravnosti' i nudi nam komičku mudrost, spram koje one uzvišene tirade... postaju samo prazno moralisanje... Svaka predivna stranica Bitijeve sulude, veličanstvene, dopadljive knjige nabijena je sadržajem."
Simon Šama, Financial Times
"Prodana duša spada među najvažnije i najteže američke romane 21. veka... to je knjiga koja u čitaocima ostavlja trag i koju verovatno nikada neće zaboraviti."
Los Angeles Times